Årlig indberetning af tilsyns- og godkendelsesarbejdet
Senest den 1. april hvert år skal du bekræfte, at data om tilsyns- og godkendelsesarbejdet er afgivet og verificeret for det forudgående kalenderår samt indsende din myndigheds skriftlige vurdering af og bemærkninger til de indberettede data. Det fremgår af § 17.
Du skal benytte modulet "Årlig tilsynsindberetning", under "Indlæs data" i Digital MiljøAdministration (DMA). Indberetningen er delt op i tre dele: en afgørelsesdel, en tilsynsdel og en håndhævelsesdel. I indberetningsskemaerne genereres der automatisk en sammenstilling på aggregeret form af de oplysninger og data, som din kommune har afgivet i løbet af året. Det er oplysningerne i disse indberetningsskemaer, du skal bekræfte, at du har afgivet og verificeret.
I DMA under "Indlæs data" og "Vejledninger til indlæs data", kan du få adgang til vejledningen "Tilsynsindberetning", som kan guide dig detaljeret igennem, hvordan du bekræfter, at data er verificeret og afgivet. Du skal være logget ind på DMA for at få adgang til indberetningsskemaer og vejledning.
Du finder desuden yderligere oplysninger her:
Husk også, at I løbende skal offentliggøre konklusionerne på de tilsynskampagner I gennemfører. Det kan du læse mere om i afsnittet, tilsynskampagner.